Personalkollen personal- & lönesystem
Personalkollen är ett användarvänligt personal- och lönesystem nischat mot hotell- och restaurangbranschen. I systemet hanterar du allt – från tidrapportering och schemaläggning till färdiga löner och ekonomisk uppföljning.
Personalkollen är marknadens ledande personal- och lönesystem inriktade mot hotell- och restaurangbranschen samt retail. I systemet ingår funktioner för tidrapportering, schemaläggning, komplett lönehantering, drickshantering, analys, app för personal och meddelandefunktion. Personalkollen har förenklat hela löneprocessen och gjort den helt fri från manuell hantering. Tack vare analysfunktionen samlas alla viktiga nyckeltal på ett och samma ställe. Dessa viktiga insikter ligger sedan till grund för att bland annat optimera schemaläggningen och på så sätt öka lönsamheten. De anställda ser sitt schema, lönespecifikation och dricksbesked direkt i appen. Man har även underlättat hanteringen av anställningsavtal och arbetsgivarintyg så att även det sker helt digitalt. Allt för att det ska vara lätt att göra rätt!
Tillsammans med Personalkollens samarbetspartners erbjuds smidiga integrationer så du inte behöver kompromissa. Du handplockar enkelt marknadens bästa system och skräddarsyr en helhetslösning för just din verksamhet utan långa bindningstider eller dolda avgifter.
Du som är kund i Martin & Servera-gruppen får
- 100 kr rabatt på månadsavgiften
Gratis stämpelklocka med Personalkollen Läs mer här.
Personalkollen innehåller
Användarvänlig för både medarbetare och chef. Med hjälp av den smarta stämpelklockan är hanteringen av personalens tider nu helt digitaliserad. Det gör att inga in- och utstämplingar missas och att den personalansvarige genom smarta notiser enkelt kan hålla reda på samt godkänna avvikelser i schemat. Man följer givetvis Skatteverkets regler för elektronisk personalliggare.
Med funktionen schemaläggning kan ni enkelt skapa lediga pass och flytta runt personal med hjälp av drag-and-drop när schemat behöver ändras. Om det finns lediga skift att täcka upp kan ni snabbt skicka en förfrågan till personalen direkt i appen, via SMS eller med e-post. Medarbetarna kan också byta pass med varandra eller göra anspråk på pass där ni saknar personal. Genom integrationer med både bordsbokningssystem, kassasystem och väderprognos från SMHI får ni all information ni behöver för att optimera era personalkostnader!
För en trygg effektiv och korrekt lönehantering. Med Personalkollen skickas all rapporterad tid automatiskt till löneberedningen vilket gör lönehanteringen smidig utan att det behöver ta för mycket av någons tid. Ni attesterar avvikelser och registrerar frånvaro sedan hanterar systemet beräkningar av frånvaro OB och semester helt automatiskt utefter gällande anställningsavtal. Tillämpar ni beräkningsperioder sker också utbetalning av mer- eller övertid helt automatiskt.
Automatisk fördelning av dricks – på dina villkor. Tack vare integration med ert kassasystem skickas information om dricks direkt till Personalkollen och fördelas därefter automatiskt utefter era uppsatta fördelningsregler. Alla underlag finns givetvis tillgängliga för utbetalning och bokföring av dricks.
För full koll på försäljning personalkostnader och produktivitet. Med vår analysfunktion kan ni ha stenkoll på alla era siffror och därmed få värdefulla insikter om hur ni kan effektivisera er verksamhet. Genom integration med kassa- och bokningssystem blir det enkelt att följa upp försäljning personalkostnad och produktivitet. Alla nyckeltal finns samlade på ett ställe och går att jämföra med både estimerade och historiska siffror.
Personalkollen underlättar även för dina anställda. I appen ser de anställda sitt schema, ansöker om passbyten och anger tillgänglighet för specifika dagar. Arbetad tid, lön- och dricksbesked visas direkt i appen och de kan med enkelhet lämna ett meddelade till dig som administratör.
Integrera med kassa bordsbokning och bokföringssystem. Personalkollen är tight samarbetspartner med närmare 100 välkända varumärken vilket gör att vårt system enkelt kan integreras med ert befintliga kassa- bordsbokning- och bokföringssystem. På så sätt kan ni arbeta smidigare samt få viktiga insikter från försäljning och bokning i relation till era personalkostnader.
- Spara tid & pengar genom att själv kunna hantera hela processen från tidsrapportering till färdiga löneunderlag
- Fri support & utbildning via mail och telefon. Personalkollens kunniga support hjälper till med allt från tekniska frågor till lönehanteringen.
- Digitalt anställningsbevis som signeras med BankID. Kopplingen till arbetsgivarintyg.nu gör det enklare än någonsin att skapa de underlag och intyg du och dina anställda behöver.
- Uppskattat av personalen som enkelt kan se sitt schema och byta pass med sina kollegor. Dessutom kan de se sina arbetade tider, intjänad dricks och lönebesked direkt i appen.
-
Slipp Redovisning300 kr rabatt / mån
Förenkla vardagen med digital redovisning för dig som driver restaurang. Du som är kund i Martin & Servera-gruppen får 300 kronor i rabatt per månad.
-
Kortinlösenavtal med Swedbank PayFärdigförhandlat avtal
Spara pengar med ett av marknadens bästa priser på korttransaktioner. Beräkna i vår kalkylsnurra hur mycket du kan spara.