Bordsbokaren - bokningssystem för restauranger
Bordsbokaren är ett användarvänligt system som ger era gäster möjligheten att boka bord själva när det passar dem bäst. Systemet har alla funktioner ni behöver för att enkelt hantera era bokningar och inställningar.
Som kund i Martin & Servera-gruppen får du
- 3 månader kostnadsfritt
- Fast månadskostnad (från 795 kr/mån)
Kort om Bordsbokaren
- 0 kr per bokning/gäst
- Ingen bindningstid
- 49 öre/sms (valfri funktion)
- Kostnadsfri integration med Personalkollen
- Kostnadsfri uppstart där vi tillsammans ställer in systemet enligt era önskemål
- Kostnadsfri support
- Kom igång på en dag
Bordsbokaren innehåller
- Gäster bokar enkelt bord med hjälp av bokningsmodulen som läggs in på er hemsida
- Undvik noshow genom att spara gästens kortuppgifter (och debitera vid noshow) eller ta betalt i förskott via Swish eller med kort
- Gäster kan avboka och ändra sin bokning själva
- Möjligt att låta gästerna välja sluttid själva
- Väntelista som sköter sig själv
- Bokningsbekräftelse via sms/e-post
- Automatisk bordsplacering
- Påminnelser
- Boka på svenska, engelska, tyska eller spanska
Tidslinjen är mångas favoritvy när det gäller att visa och hantera bokningar eftersom det är så enkelt att se vilka bord som är lediga och när. Bordsplacering görs genom att dra och släppa en bokning.
Färgerna avslöjar vilka bokningar som är hanterade respektive incheckade och dropin-bokningar registreras genom att klicka direkt i Tidslinjen.
Bordsplanen fungerar i princip som Tidslinjen förutom att man utgår från en verklig bordskarta.
Denna vy är populär på större restauranger där man ibland behöver hjälp att komma ihåg bordens placering.
Bordsplacering görs genom att dra och släppa en bokning och färgerna avslöjar vilka bokningar som är hanterade respektive incheckade.
Listan är ett användbart komplement till Tidslinjen och Bordsplanen när man exempelvis behöver söka och filtrera bokningar eller hantera många dagar och bokningar samtidigt.
Från listan är det möjligt att skriva ut bokningar (PM och lista) och färgerna avslöjar vilka bokningar som är hanterade respektive incheckade.
Använder ni Personalkollen? Då kommer ni kunna se antalet inbokade gäster direkt i Personalkollens schemaläggningsfunktion för att enklare kunna avgöra vilken bemanning som behövs.
Exempel på övriga funktioner i Bordsbokaren:
- Omdömen
- Sms-utskick till många gäster samtidigt för att tex marknadsföra ett evenemang
- Varning vid "no-show" och dubbletter
- Spärra "no-show"-gäster
- Skicka ut menyer
- Statistik
- Möjlighet att själv hantera alla inställningar för sittningar, platser, bord, öppettider etc
- Fungerar i mobilen
- Användare och behörighetsnivåer
- Webbaserad molntjänst med backup var tionde minut